İÇ SEO etki eden 10 faktör Ders 3
Canonical kurallarına uygun içerik
Canonical etiketinin doğru kullanılması durumunda Google içeriği kopya içerik olarak görmeyebilir. Yanlış kullanım durumunda ise yine içerik kopyacısı olarak değerlendirilecektir. Botlara yardımcı bir etiket olduğu için artı puan kazanmanızı sağlar.
Chrome sayfa yükleme verileri
Google Chrome algoritmalara önemli bir fayda sağlamaktadır. Chrome Google'a sayfaların yükleme hızı ile ilgili bazı sinyaller gönderir ve kullanıcı çerezlerine sitenizi ekleyerek daha değerli hale gelmesini sağlar.
Resim optimizasyonu (image optimization)
Sitemizde kullandığımız görsellerin Google için büyük bir önemi vardır. Yüklenen resimlerin başlıklarina, alt başlıklarına ve etiketlerine bakmaktadır. Görsel index sıralamaları buna göre sıralanır ve normal sıralarınızı da etkiler. Resimler düşündüğünüzden daha fazla sitenize trafik getirir. Kaliteli, etiketleri girilmiş resimlerle sıralama almanızda oldukça kolaydır.
İçerik Güncelleme Sıklığı
Google yayıncıların içerikleri hangi sıklıkla güncellediği de incelemektedir. İçeriklerini sürekli güncelleyen sitelere sıralamalarda daha iyi vermektedir. İçeriği yayınladım bitti olarak düşünmeyin güncel bilgileri takip ederek güncellemeler yapın.
İçerik Güncellemenin Faydaları
Bir içerik yazdınız ve üzerinden 1 yıl gibi bir süre geçti içeriğiniz artık Google gözünde değerli bir içerik değildir. Eski ve hit gelmeyen içeriklerinizde küçük değişiklikler yaparak konunuz için yeniden robotların gelmesini sağlayabilir, eski içeriğinizle tekrar sıralamalarda görünebilirsiniz.
Sayfaların Güncelleme Sıklığı
n
Web sayfamızda sadece içeriklerin güncellenme sıklığı önemli değildir. Sayfalarınızın da güncellenme sıklığı Google için önemlidir. Sayfaları oluşturduktan sonra içeriklerini takip ederek güncel bilgilerle yenilenmesi gerekmektedir.
Anahtar kelimelerin yanlış kullanımı
Bir içerik yayınladınız ve içeriğiniz 100 kelimeden oluşuyor ve anahtar kelimenizi 3 defa kullandınız. Bu penaltı olarak algılanır ve içeriğiniz değersiz kabul edilir. Kısa yazılmış yazılar içerisinde birden fazla anahtar kelime kullanmak tehlikeli sonuçlara neden olur ve arama motorları tarafından spam olarak algilanabilir.
Anahtar kelimelerin H2 ve H3 tağında kullanılması
Anahtar kelime seçimlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, anahtar kelimenin hl tagları arasında yer almasıdır. H2 ve H3 taglarında kullanılması zayıf sinyal anlamına gelmektedir. Moz'un yaptığı araştırmalara göre H2 taginda anahtar kelime kullanimi dünya genelinde %47,2 olarak saptanmıştır. Alt başlıkları sunarken H1 tagları arasında sunmaya özen gösterin. Alternatif anahtar kelimelerde H2 ve H3 taglarını kullanabilirsiniz.
Anahtar Kelimelerin Sıralanması
Arama yapılan kelimeler ile sayfa içeriğinin bağlantılı olması sıralamada önemli bir faktördür. Konu içerisinde kullanılan anahtar kelime sıralamalarında değişkenlik yapmak ise daha olumlu yönde sıralamalarda yükselmeye neden olacaktır. Yani anahtar kelimemizin “seo nedir” olduğunu düşünelim. Konu içerisinde “seo nasıl yapılır” anahtar kelimesini kullanırsak daha olumlu sonuçlar alırız. Lakin konu içerisinde “seo nedenleri nasıl yapılır” tarzında yanlış bir anahtar kullanırsak doğal olarak geri sıralarda çıkarız.
Kaynak:
Canonical kurallarına uygun içerik
Canonical etiketinin doğru kullanılması durumunda Google içeriği kopya içerik olarak görmeyebilir. Yanlış kullanım durumunda ise yine içerik kopyacısı olarak değerlendirilecektir. Botlara yardımcı bir etiket olduğu için artı puan kazanmanızı sağlar.
Chrome sayfa yükleme verileri
Google Chrome algoritmalara önemli bir fayda sağlamaktadır. Chrome Google'a sayfaların yükleme hızı ile ilgili bazı sinyaller gönderir ve kullanıcı çerezlerine sitenizi ekleyerek daha değerli hale gelmesini sağlar.
Resim optimizasyonu (image optimization)
Sitemizde kullandığımız görsellerin Google için büyük bir önemi vardır. Yüklenen resimlerin başlıklarina, alt başlıklarına ve etiketlerine bakmaktadır. Görsel index sıralamaları buna göre sıralanır ve normal sıralarınızı da etkiler. Resimler düşündüğünüzden daha fazla sitenize trafik getirir. Kaliteli, etiketleri girilmiş resimlerle sıralama almanızda oldukça kolaydır.
İçerik Güncelleme Sıklığı
Google yayıncıların içerikleri hangi sıklıkla güncellediği de incelemektedir. İçeriklerini sürekli güncelleyen sitelere sıralamalarda daha iyi vermektedir. İçeriği yayınladım bitti olarak düşünmeyin güncel bilgileri takip ederek güncellemeler yapın.
İçerik Güncellemenin Faydaları
Bir içerik yazdınız ve üzerinden 1 yıl gibi bir süre geçti içeriğiniz artık Google gözünde değerli bir içerik değildir. Eski ve hit gelmeyen içeriklerinizde küçük değişiklikler yaparak konunuz için yeniden robotların gelmesini sağlayabilir, eski içeriğinizle tekrar sıralamalarda görünebilirsiniz.
Sayfaların Güncelleme Sıklığı
n
Web sayfamızda sadece içeriklerin güncellenme sıklığı önemli değildir. Sayfalarınızın da güncellenme sıklığı Google için önemlidir. Sayfaları oluşturduktan sonra içeriklerini takip ederek güncel bilgilerle yenilenmesi gerekmektedir.
Anahtar kelimelerin yanlış kullanımı
Bir içerik yayınladınız ve içeriğiniz 100 kelimeden oluşuyor ve anahtar kelimenizi 3 defa kullandınız. Bu penaltı olarak algılanır ve içeriğiniz değersiz kabul edilir. Kısa yazılmış yazılar içerisinde birden fazla anahtar kelime kullanmak tehlikeli sonuçlara neden olur ve arama motorları tarafından spam olarak algilanabilir.
Anahtar kelimelerin H2 ve H3 tağında kullanılması
Anahtar kelime seçimlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, anahtar kelimenin hl tagları arasında yer almasıdır. H2 ve H3 taglarında kullanılması zayıf sinyal anlamına gelmektedir. Moz'un yaptığı araştırmalara göre H2 taginda anahtar kelime kullanimi dünya genelinde %47,2 olarak saptanmıştır. Alt başlıkları sunarken H1 tagları arasında sunmaya özen gösterin. Alternatif anahtar kelimelerde H2 ve H3 taglarını kullanabilirsiniz.
Anahtar Kelimelerin Sıralanması
Arama yapılan kelimeler ile sayfa içeriğinin bağlantılı olması sıralamada önemli bir faktördür. Konu içerisinde kullanılan anahtar kelime sıralamalarında değişkenlik yapmak ise daha olumlu yönde sıralamalarda yükselmeye neden olacaktır. Yani anahtar kelimemizin “seo nedir” olduğunu düşünelim. Konu içerisinde “seo nasıl yapılır” anahtar kelimesini kullanırsak daha olumlu sonuçlar alırız. Lakin konu içerisinde “seo nedenleri nasıl yapılır” tarzında yanlış bir anahtar kullanırsak doğal olarak geri sıralarda çıkarız.
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.