SEO uzmanlarının özel teknikleri 1
1-İçerikleri 5 saate ilk 3 sıraya getirmek
Herkes ilk 3 sırada olmak ister bunu yapmak teoride çok kolaydır ancak uygulamada çok zordur belli bir bilgi, otorite ve sistem gerektirmektedir. Anlatacağımız yöntem zor veya kolay çeşitli kelimelerde uygu- lanabilir ancak kelime ne kadar zorsa yapmanız gereken çalışma o kadar çok masraflı hale gelir. Yani bu yöntemi haber siteleri ve rekabet oranı düşük kelimelerde kullanmanız en sağlıklısı olacaktır.
İçerikleri hızlı bir şekilde ilk 3 sıraya getirmek için öncelikle yayınlanan sitenin belli bir otorite kazanıp arama motorlarının güvenini kazanmış olması gerek- mektedir. Yani daha önce hiç içeriği yoksa, başka bir siteden backlink almamışsa, site hiç organik hit almı- yorsa bu yöntemi uygulayarak başarı elde etme şansı- nız çok düşüktür.
Teknik
Google chrome kullanıcılarının ilgi alanlarını belirle- mek adına ziyaret geçmişlerini tutar bu reklamlar için yapılıyor olsa da sıralamaları belirlemek içinde kulla- nıldığı dönemler olmaktadır. Ayrıca sitenizde yer alan analytics’de Google’a ziyaret edilen sayfaların ilgi gösterilen alanların neler olduğunu gösteren bir araçtır. Yani sitenizde hangi bölümlerin ziyaretçi al- dığı ve ziyaretçilerin ilgi gösterdiği Google tarafından bilinmektedir.
Buna bağlı olarak yeni yayınladığınız bir içeriği kısa sürede okunmasını sağlayarak saatler içinde ilk sıraya kadar taşıyabilirsiniz. Bu tekniği uygulamanın en zor yönü ziyaretçiye ulaşmaktadır. Bunu genellikle sos- yal ağları kullanarak yapıyoruz. İlk olarak İç SEO ku- rallarına uygun olarak içeriğinizi hazırlayın, anahtar kelime içeren detaylı bir başlık kullanın, içeriğinizi yayınladıktan sonra Search Console üzerinden Go- ogle gibi getir yapıp ilk örümcek ziyaretini alıp index almasını sağlayın, ardından size ziyaretçi kazandıra- bilecek Facebook ve Twitter’da popüler hesaplarda içeriği paylaşın, bu paylaşımlarla ziyaretçi almaya başlarsınız Google ziyaret edilen içeriklerin başka si- telerde, blog, forum ve sosyal hesaplarda paylaşılma- sını sever eğer gelen ziyaretçiler paylaşım yapmı- yorsa kendiniz blogspot ve tumblr gibi yerlerde içeri- ğin bağlantısını paylaşın ancak bunu yaparken gelen
ziyaretçi sayısıyla orantılı bir şekilde olmasını sağla- yın kesinlikle bu link sayısını abartmayın çok fazla olursa indexsiniz tamamen sıralamadan kaldırılabilir.
Devamı ve daha fazlası:
İşlemleri tamamladığınızda içeriğiniz rekabete göre ilk sıraya kadar çıkacaktır. Örneğin, ilk index aldığı- nızda 20. Sıradaysanız işlemin ardından 2-5 saat içinde ilk sıraya kadar hızlı bir yükseliş elde edersi- niz. Ancak elde edilen bu sıralama suni bir yükseliş- tir. Ziyaretçilerin azalmasıyla sıra kaybetmeye başlar- sınız. Ne kadar sıra kaybı yaşamış olsanız da önce- kine göre daha iyi bir sırada olursunuz.
Elde edilen sıranın kalıcı olması için içeriğin birkaç gün ziyaretçi almasını sağlayın, bu süreçte içeriğe re- ferans olabilecek otoriter bir sitede paylaşım yapın bu sitenin daha önce size backlink vermemiş olmasına özen gösterin. Sıralama elde ettiğinizde içerik anahtar kelime üzerinden organik trafikte almaya başlar gelen ziyaretçilerin aradıkları bilgilere sahip olduğunuzdan emin olun, gelen ziyaretçi sizin içeriğinizi ziyaret et- tikten sonra diğer sitelere de gidiyorsa ne yaparsanız yapın sıranız kalıcı olmaz.
Sitenize gelen linklerin kalitesi kadar sitenizden çıkan link kalitesi de önemlidir. Daha önce yaptığımız test- ler veya takibe aldığımız içeriklerin bunu doğrulu- ğunu %100 kanıtlamıştır. İçeriğinize yardımcı olacak veya içerisinde geçen bir kelimenin, konun anlatımını sunan otoriter sitelere link vermek hem sitenize hem de içeriklerinize büyük değer kazandırıyor.
Dışarıya link çıkışı yaparken wikipedia ve Google gibi dünyanın önde gelen siteleri öncelikli olmak üzere arama motorlarının güvendiği sayfalara link çı- kışı yapın. Bu link çıkışları eğer anahtar kelimenizle örtüşüyorsa “nofollow” eklemeye özen gösterin. Bu linkler sitenizin güvenirliğini bir puanda olsa artıra- caktır ve sıralamalarda daha iyi sonuçlar elde etme- nize yardımcı olacaktır.
3- Eski, güncel olmayan yazıları yeniden düzen- leme
Eski içeriklerinizde başlık ve bilgi güncellemesi ya- parak hitlerinizi neredeyse iki katına çıkartabilirsiniz.
SEO çalışmaları yapmadan önce yayınladığınız içe- riklere geri dönüş yaparak güncel anahtar kelime- lerle oluşturulmuş başlık ve içeriklerle değiştirin. Eski sayfalar arama motorları tarafından ziyaret edi- lip belli bir otorite kazanmaktadır. Bu sayfalarda gün- cellemeler yapmanız size herhangi bir olumsuzluk yaşatmaz aksine güncel kelimelerle daha fazla ziya- retçi almanızı sağlar. Kısa bir örnek ile açıklayacak olursak konumuz “SEO teknikleri 2020″ olsun bu içe- rik 2020 yılında ziyaretçi alıp bot ziyaretleriyle otori- ter bir hale gelmiştir ancak 2023 yılına gelindiğinde insanlar bu içerik eski olduğu için aramayı bırakır. Bi- zim yapmamız gereken ise içeriği güncel bilgilerle değiştirip başlığı da “Sıralamalarınızı artıracak en et- kili SEO teknikleri 2023” açıklayıcı ve anahtar ke- lime içeren güncel başlıkla yenilemek olmadır. Deği- şikleri yaptıktan sonra sanki yeni bir içerik gibi tari- hini günümüze çekerek yayınlayın.
4 -Otoriter sayfalarınızdan yeni sayfalara link vermek
Sitelerinizin otorite kazanması gibi sayfalarınızda ekstradan otorite ve sıralama alır. Bir sayfanız ilk sı- rada olurken yeni yayınladığınız bir içerik alması ge- rektiği sıralamanın çok altında kalabilir. Eğer yeni içerikleriniz anahtar kelimesinde yukarı çıktığında trafik artışı sağlayacaksa içeriğin bağlantılı olduğu otoriter eski sayfalarınızdan bağlantı verin. Bağlantı verdiğiniz sayfalardan yeni sayfanıza kazanacağınız insan ve bot trafiği sıralamanızın artmasına katkı sağ- layacaktır.
Bu işlemi yaparken aynı sayfalara bağlantı verme- meye özen göstermelisin yükselsin diye otoriter say- falarınızın tamamından aynı noktaya link vermeniz tüm sayfalara zarar verebilir. Sayfa içi linkleme ya- parken A’dan B’ye, B’den C’ye, C’den D’ye, D’den A’ya gibi örgü oluşturmaya özen göstermelisiniz.
Otoriter bir sayfanızdan yeni sayfanıza ilk link ekle- diğinizde sıralaması normale göre gerileye bilir bu sü- reç geçicidir. Yaklaşık 15 gün içinde içerik yüksel- meye başlar.
Dış SEO hakkında bilmeniz gerekenler, Dış SEO Çalışmaları DIŞ SEO, Dış Seo nedir, Backlink, Footer ve Header link, Tanıtım Yazısı, Tanıtım yazısının etkisi, Banner Link, Blogger, Forum Tanıtımları, Sosyal Medya’nın SEO Etkisi, Sosyal Medya sitelerinden link almak
Kimsenin kullanmadığı anahtar kelime içeren detaylı başlıklar kullanmaya özen gösterin. Özellikle 2022 yılının sonunda büyük bir önem kazanan başlıklar iz- lenen birçok stratejiyi değiştirdi. Artık direk anahtar kelime ile oluşturulan başlıklar sıralamalarda kalıcı olamıyor veya sıra alamıyor.
Yeni sisteme göre başlıklarda insanlara yardımcı ola- cak açıklamalar yapmanız isteniyor. Örneğin, “SEO nedir” ana başlığımız olsun ancak bunu iki kelime olarak yayınlarsak alacağımız sıra altlarda olacaktır veya elde ettiğimiz sırada kalıcı olamayız. Bunun ye- rine “SEO Nedir? 10 adımda sıralamalarınızı yüksel- tin” gibi özel açıklama içeren başlıklar kullanın.
Bu başlıkları seçerken rakiplerinizle birebir aynı ol- mamasına özen gösterin, mümkün olduğunca deği- şiklik yapın eğer bir başka site aynı başlığı kullan- dıysa siz daha farklı bir başlık ortaya çıkartın. Google sıralama ekranında birbiriyle aynı veya çok benzer içerikleri sıralamayı sevmez. İçerik ve başlıklarınızla diğerlerinden farklı olduğunuzu göstermeniz gerek- mektedir.
Kaynak:
1-İçerikleri 5 saate ilk 3 sıraya getirmek
Herkes ilk 3 sırada olmak ister bunu yapmak teoride çok kolaydır ancak uygulamada çok zordur belli bir bilgi, otorite ve sistem gerektirmektedir. Anlatacağımız yöntem zor veya kolay çeşitli kelimelerde uygu- lanabilir ancak kelime ne kadar zorsa yapmanız gereken çalışma o kadar çok masraflı hale gelir. Yani bu yöntemi haber siteleri ve rekabet oranı düşük kelimelerde kullanmanız en sağlıklısı olacaktır.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
İçerikleri hızlı bir şekilde ilk 3 sıraya getirmek için öncelikle yayınlanan sitenin belli bir otorite kazanıp arama motorlarının güvenini kazanmış olması gerek- mektedir. Yani daha önce hiç içeriği yoksa, başka bir siteden backlink almamışsa, site hiç organik hit almı- yorsa bu yöntemi uygulayarak başarı elde etme şansı- nız çok düşüktür.
Teknik
Google chrome kullanıcılarının ilgi alanlarını belirle- mek adına ziyaret geçmişlerini tutar bu reklamlar için yapılıyor olsa da sıralamaları belirlemek içinde kulla- nıldığı dönemler olmaktadır. Ayrıca sitenizde yer alan analytics’de Google’a ziyaret edilen sayfaların ilgi gösterilen alanların neler olduğunu gösteren bir araçtır. Yani sitenizde hangi bölümlerin ziyaretçi al- dığı ve ziyaretçilerin ilgi gösterdiği Google tarafından bilinmektedir.
Buna bağlı olarak yeni yayınladığınız bir içeriği kısa sürede okunmasını sağlayarak saatler içinde ilk sıraya kadar taşıyabilirsiniz. Bu tekniği uygulamanın en zor yönü ziyaretçiye ulaşmaktadır. Bunu genellikle sos- yal ağları kullanarak yapıyoruz. İlk olarak İç SEO ku- rallarına uygun olarak içeriğinizi hazırlayın, anahtar kelime içeren detaylı bir başlık kullanın, içeriğinizi yayınladıktan sonra Search Console üzerinden Go- ogle gibi getir yapıp ilk örümcek ziyaretini alıp index almasını sağlayın, ardından size ziyaretçi kazandıra- bilecek Facebook ve Twitter’da popüler hesaplarda içeriği paylaşın, bu paylaşımlarla ziyaretçi almaya başlarsınız Google ziyaret edilen içeriklerin başka si- telerde, blog, forum ve sosyal hesaplarda paylaşılma- sını sever eğer gelen ziyaretçiler paylaşım yapmı- yorsa kendiniz blogspot ve tumblr gibi yerlerde içeri- ğin bağlantısını paylaşın ancak bunu yaparken gelen
ziyaretçi sayısıyla orantılı bir şekilde olmasını sağla- yın kesinlikle bu link sayısını abartmayın çok fazla olursa indexsiniz tamamen sıralamadan kaldırılabilir.
Devamı ve daha fazlası:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
İşlemleri tamamladığınızda içeriğiniz rekabete göre ilk sıraya kadar çıkacaktır. Örneğin, ilk index aldığı- nızda 20. Sıradaysanız işlemin ardından 2-5 saat içinde ilk sıraya kadar hızlı bir yükseliş elde edersi- niz. Ancak elde edilen bu sıralama suni bir yükseliş- tir. Ziyaretçilerin azalmasıyla sıra kaybetmeye başlar- sınız. Ne kadar sıra kaybı yaşamış olsanız da önce- kine göre daha iyi bir sırada olursunuz.
Elde edilen sıranın kalıcı olması için içeriğin birkaç gün ziyaretçi almasını sağlayın, bu süreçte içeriğe re- ferans olabilecek otoriter bir sitede paylaşım yapın bu sitenin daha önce size backlink vermemiş olmasına özen gösterin. Sıralama elde ettiğinizde içerik anahtar kelime üzerinden organik trafikte almaya başlar gelen ziyaretçilerin aradıkları bilgilere sahip olduğunuzdan emin olun, gelen ziyaretçi sizin içeriğinizi ziyaret et- tikten sonra diğer sitelere de gidiyorsa ne yaparsanız yapın sıranız kalıcı olmaz.
2- Otoriter sitelere backlink çıkışı yapın
Sitenize gelen linklerin kalitesi kadar sitenizden çıkan link kalitesi de önemlidir. Daha önce yaptığımız test- ler veya takibe aldığımız içeriklerin bunu doğrulu- ğunu %100 kanıtlamıştır. İçeriğinize yardımcı olacak veya içerisinde geçen bir kelimenin, konun anlatımını sunan otoriter sitelere link vermek hem sitenize hem de içeriklerinize büyük değer kazandırıyor.
Dışarıya link çıkışı yaparken wikipedia ve Google gibi dünyanın önde gelen siteleri öncelikli olmak üzere arama motorlarının güvendiği sayfalara link çı- kışı yapın. Bu link çıkışları eğer anahtar kelimenizle örtüşüyorsa “nofollow” eklemeye özen gösterin. Bu linkler sitenizin güvenirliğini bir puanda olsa artıra- caktır ve sıralamalarda daha iyi sonuçlar elde etme- nize yardımcı olacaktır.
3- Eski, güncel olmayan yazıları yeniden düzen- leme
Eski içeriklerinizde başlık ve bilgi güncellemesi ya- parak hitlerinizi neredeyse iki katına çıkartabilirsiniz.
SEO çalışmaları yapmadan önce yayınladığınız içe- riklere geri dönüş yaparak güncel anahtar kelime- lerle oluşturulmuş başlık ve içeriklerle değiştirin. Eski sayfalar arama motorları tarafından ziyaret edi- lip belli bir otorite kazanmaktadır. Bu sayfalarda gün- cellemeler yapmanız size herhangi bir olumsuzluk yaşatmaz aksine güncel kelimelerle daha fazla ziya- retçi almanızı sağlar. Kısa bir örnek ile açıklayacak olursak konumuz “SEO teknikleri 2020″ olsun bu içe- rik 2020 yılında ziyaretçi alıp bot ziyaretleriyle otori- ter bir hale gelmiştir ancak 2023 yılına gelindiğinde insanlar bu içerik eski olduğu için aramayı bırakır. Bi- zim yapmamız gereken ise içeriği güncel bilgilerle değiştirip başlığı da “Sıralamalarınızı artıracak en et- kili SEO teknikleri 2023” açıklayıcı ve anahtar ke- lime içeren güncel başlıkla yenilemek olmadır. Deği- şikleri yaptıktan sonra sanki yeni bir içerik gibi tari- hini günümüze çekerek yayınlayın.
4 -Otoriter sayfalarınızdan yeni sayfalara link vermek
Sitelerinizin otorite kazanması gibi sayfalarınızda ekstradan otorite ve sıralama alır. Bir sayfanız ilk sı- rada olurken yeni yayınladığınız bir içerik alması ge- rektiği sıralamanın çok altında kalabilir. Eğer yeni içerikleriniz anahtar kelimesinde yukarı çıktığında trafik artışı sağlayacaksa içeriğin bağlantılı olduğu otoriter eski sayfalarınızdan bağlantı verin. Bağlantı verdiğiniz sayfalardan yeni sayfanıza kazanacağınız insan ve bot trafiği sıralamanızın artmasına katkı sağ- layacaktır.
Bu işlemi yaparken aynı sayfalara bağlantı verme- meye özen göstermelisin yükselsin diye otoriter say- falarınızın tamamından aynı noktaya link vermeniz tüm sayfalara zarar verebilir. Sayfa içi linkleme ya- parken A’dan B’ye, B’den C’ye, C’den D’ye, D’den A’ya gibi örgü oluşturmaya özen göstermelisiniz.
Otoriter bir sayfanızdan yeni sayfanıza ilk link ekle- diğinizde sıralaması normale göre gerileye bilir bu sü- reç geçicidir. Yaklaşık 15 gün içinde içerik yüksel- meye başlar.
5- Uzun başlıklar kullanın
Dış SEO hakkında bilmeniz gerekenler, Dış SEO Çalışmaları DIŞ SEO, Dış Seo nedir, Backlink, Footer ve Header link, Tanıtım Yazısı, Tanıtım yazısının etkisi, Banner Link, Blogger, Forum Tanıtımları, Sosyal Medya'nın SEO Etkisi, Sosyal Medya sitelerinden link almak
Dış SEO hakkında bilmeniz gerekenler, Dış SEO Çalışmaları DIŞ SEO, Dış Seo nedir, Backlink, Footer ve Header link, Tanıtım Yazısı, Tanıtım yazısının etkisi, Banner Link, Blogger, Forum Tanıtımları, Sosyal Medya’nın SEO Etkisi, Sosyal Medya sitelerinden link almak
Kimsenin kullanmadığı anahtar kelime içeren detaylı başlıklar kullanmaya özen gösterin. Özellikle 2022 yılının sonunda büyük bir önem kazanan başlıklar iz- lenen birçok stratejiyi değiştirdi. Artık direk anahtar kelime ile oluşturulan başlıklar sıralamalarda kalıcı olamıyor veya sıra alamıyor.
Yeni sisteme göre başlıklarda insanlara yardımcı ola- cak açıklamalar yapmanız isteniyor. Örneğin, “SEO nedir” ana başlığımız olsun ancak bunu iki kelime olarak yayınlarsak alacağımız sıra altlarda olacaktır veya elde ettiğimiz sırada kalıcı olamayız. Bunun ye- rine “SEO Nedir? 10 adımda sıralamalarınızı yüksel- tin” gibi özel açıklama içeren başlıklar kullanın.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Bu başlıkları seçerken rakiplerinizle birebir aynı ol- mamasına özen gösterin, mümkün olduğunca deği- şiklik yapın eğer bir başka site aynı başlığı kullan- dıysa siz daha farklı bir başlık ortaya çıkartın. Google sıralama ekranında birbiriyle aynı veya çok benzer içerikleri sıralamayı sevmez. İçerik ve başlıklarınızla diğerlerinden farklı olduğunuzu göstermeniz gerek- mektedir.
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.