Google bu yıl içinde yeni AdWords arayüzünü reklamverenlere sunmaya başladı. Son 2-3 aydır, uzman veya amatör bir çok reklamverenin yeni arayüzü deneyimleme şansını yakaladığını düşünüyorum. Bu değişikliğin temelinde ise şüphesiz ki mobil kullanım oranlarının artması yatıyor. Her ne kadar bugüne kadar mobil’de tek bir reklam metni eklememiş olsam da, asıl mesleği bu olmayan, sürekli ofis ortamında zaman geçiremeyen bir çok reklamveren için böyle bir güncellemenin şart olduğunu söyleyebiliriz. Google, sadece AdWords’ü değil aslında bir çok aracının arayüzünü zaten mobile uygun, buna benzer tasarıma geçirmeye başlamıştı.
Çevremde yeni arayüzü seven de var sevmeyen de var. (sevmeyenler, veya alışamayanlar çoğunlukta diyebilirim) Sonuçta her değişikliğin faydaları olduğu kadar zararları da olacaktır elbette. Kendi deneyimlerime göre bir çok şey kolaylaşmış, daha pratik hale gelmiş. Ancak eski arayüzdeki minimal tasarımın kaybolması biraz üzmedi değil. Halen kampanyalarda detaylı düzenlemeler veya incelemeler yapacak olduğum zamanlarda eski arayüze dönebiliyorum.
İçinde bulunduğumuz yıl içinde yeni AdWords arayüzünde “eski arayüze geri dön” butonu en çok talep gören butonlardan olabilir Bunun tek nedeni yeni arayüze alışamamak değil elbette. Yeni arayüzde hala kullanamadığımız özellikler mevcut. Ancak Google bir yandan da sadece yeni arayüzde kullanılabilen güncelleştirmeler de yayınlamıyor değil
Sadece yeni AdWords arayüzünde kullanabileceğiniz başka bir özellik ise promosyon uzantılarıdır. Yalnızca arama ağında kullanabileceğiniz promosyon uzantılarını, hesap, kampanya veya reklam grubu özelinde kullanabiliyorsunuz. Promosyon uzantılarını, net bir indirim, yüzdesel bir indirim, promosyon kodu gösterebilecek şekilde özelleştirebilirsiniz.
Her ne kadar şu an için sınırlı sayıda ülkede kullanıma açılmış olsa da, yakın zamanda hane gelirlerine göre de teklif verme seçeneklerini aktif edebileceğiz gibi görünüyor. Şu an için ufak tefek veriler yansıyor olsa da net açıklama gelene kadar dikkate almamakta fayda var.
Vitrin reklamları, alışveriş kampanyalarınızda kullanabileceğiniz alternatif bir reklam modeli olarak oluşturulmuş. Vitrin reklamlarının en büyük avantajı seçtiğiniz ürünleri gruplayarak tek bir reklam altında birleştirmenize olanak tanımasıdır. Vitrin reklamları hakkında daha fazla bilgi almak için
Sonuç olarak, halen bir çok kullanıcı eski arayüzü kullanmaya devam etse de (en azından benim gördüğüm) yavaş yavaş yeni arayüze bir şans vermek faydalı olabilir. Zira yakın zamanda Google bize böyle bir seçim şansı bırakmayacak. Unutmamak gerekir ki şu an gördüğümüz arayüz hala beta sürümünde. Her an yeni özelliklerle karşılaşabiliriz.
Çevremde yeni arayüzü seven de var sevmeyen de var. (sevmeyenler, veya alışamayanlar çoğunlukta diyebilirim) Sonuçta her değişikliğin faydaları olduğu kadar zararları da olacaktır elbette. Kendi deneyimlerime göre bir çok şey kolaylaşmış, daha pratik hale gelmiş. Ancak eski arayüzdeki minimal tasarımın kaybolması biraz üzmedi değil. Halen kampanyalarda detaylı düzenlemeler veya incelemeler yapacak olduğum zamanlarda eski arayüze dönebiliyorum.
İçinde bulunduğumuz yıl içinde yeni AdWords arayüzünde “eski arayüze geri dön” butonu en çok talep gören butonlardan olabilir Bunun tek nedeni yeni arayüze alışamamak değil elbette. Yeni arayüzde hala kullanamadığımız özellikler mevcut. Ancak Google bir yandan da sadece yeni arayüzde kullanılabilen güncelleştirmeler de yayınlamıyor değil
Sadece Yeni AdWords Arayüzünde Kullanabileceğiniz Birkaç Özellik
Kısayollar
Kısayollar şüphesiz yeni arayüz ile gelen en sevindirici özelliklerden biri diyebiliriz. Kullanabileceğiniz tüm kısayolları AdWords arayüzünde soru işareti tuşuna basarak görebilirsiniz.Promosyon Uzantıları
Sadece yeni AdWords arayüzünde kullanabileceğiniz başka bir özellik ise promosyon uzantılarıdır. Yalnızca arama ağında kullanabileceğiniz promosyon uzantılarını, hesap, kampanya veya reklam grubu özelinde kullanabiliyorsunuz. Promosyon uzantılarını, net bir indirim, yüzdesel bir indirim, promosyon kodu gösterebilecek şekilde özelleştirebilirsiniz.
Hane Geliri
Her ne kadar şu an için sınırlı sayıda ülkede kullanıma açılmış olsa da, yakın zamanda hane gelirlerine göre de teklif verme seçeneklerini aktif edebileceğiz gibi görünüyor. Şu an için ufak tefek veriler yansıyor olsa da net açıklama gelene kadar dikkate almamakta fayda var.
Vitrin Reklamları
Vitrin reklamları, alışveriş kampanyalarınızda kullanabileceğiniz alternatif bir reklam modeli olarak oluşturulmuş. Vitrin reklamlarının en büyük avantajı seçtiğiniz ürünleri gruplayarak tek bir reklam altında birleştirmenize olanak tanımasıdır. Vitrin reklamları hakkında daha fazla bilgi almak için
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
sayfasını ziyaret edebilirsiniz.Aramalar Teklif Ayarlaması
Yeni arayüz ile birlikte gelen bir başka özellik ise hesabınızda bulunanan telefon uzantıları, tıkla – ara reklamları için teklif ayarlama seçeneklerinin aktif olmasıdır.Çağrı etkileşim reklamlarını cep telefonu kullanıcılarına daha sık göstermek için mobil cihazlara yönelik teklifinizi artırabilirsiniz. Etkileşim teklif ayarlamaları, telefon uzantılarını ve yalnızca telefon araması üreten reklamları kullanıcılara ne sıklıkta gösterdiğinizi etkiler.
Hedef Kitleler
Güncellemeyle birlikte hedef kitleler sayfasında da değişikliğe gidildiğini görüyoruz.- “Hedefle ve teklif” ver veya “yalnızca teklif ver” seçeneği hayatımızdan çıkıyor. Bunun yerine hedefle – gözlemle şeklinde iki ayrı hedefleme opsiyonu olacak.
- Otomatik hedefleme ayarlarında çalışma mantığı olarak bir değişiklik olmasa da artık “otomatik hedefleme yok” seçeneğini görebileceksiniz.
Sonuç olarak, halen bir çok kullanıcı eski arayüzü kullanmaya devam etse de (en azından benim gördüğüm) yavaş yavaş yeni arayüze bir şans vermek faydalı olabilir. Zira yakın zamanda Google bize böyle bir seçim şansı bırakmayacak. Unutmamak gerekir ki şu an gördüğümüz arayüz hala beta sürümünde. Her an yeni özelliklerle karşılaşabiliriz.