1684 yılında Bridlington, Yorksihire'da doğan İngiliz ressam ve mimar William Kent, 1748'de Lonra'da yaşamını yitirmiştir..
Uygulamalarıyla İngiltere'de Palladio Üslûbu'nun önemli mimarları arasında yer alan Kent, bahçe tasarımına getirdiği yeniliklerle de çağdaş Peyzaj Mimarlığı' nın öncüsü olmuştur..
Araba süsleme işiyle uğraşırken bazı sanatsever soylular tarafından 1709'da resim eğitimi Roma'ya gönderilmiş; 10 yıl boyunca resim çalışmalarını sürdürdüğü bu kentte Antik Çağ yapılarını incelemiştir..Bu yıllarda, İtalyan mimar Palladio'ya hayran Burlington 3. Kontu'yla tanışması ölene dek sürecek bir birlikteliğin başlangıcı olmuştur..
Kent, 1719'da Burlington'la Londra'ya dönmüş ve kontun Piccadilly'deki evinin dekorasyonuna başlamıştır..Burlington, koruması altına aldığı Kent'in mimar olarak yetişmesine her açıdan destek olmuştur..Birlikte derleyip 1727 de yayımladıkları "Designs of lnigo joııes, With Some Additipnal Designs" (Inigo Jones' un Tasarımları, Bazı Ek Tasa*rımlarla ) adlı yapıt Kent'in, Jones'un ürünlerin*den etkilenerek iç mekân tasarımlarındaki üslubunun biçimlenmesine yol aç*mıştır..
1730 öncesi ilk işleri "Houghton Binası" (Nor*folk) ve "Kensington Sarayı" gibi birkaç yapının tavan resimlerini yapmakla sınırlı olan Kent giderek, Burlington'un da desteğiyle, yapı iç mekânlarının tasa*rımında aranan bir mimar durumuna gelmiştir..
1730 sonrasının yapıları arasında, Londra'daki "Sa*ray Ahırları" (1731-33, Charing Cross; 1830'da yık. ), "Hazine Binaları" (1733-37, Whitehall ) ve ölümün*den sonra tamamlanan "Atlı Muhafız Birliği Bina*sı", Kent'in Palladio'ya dayalı üslubunu yansıtan önemli uygulamalarıdır..
Yapımına 1734'te başladı*ğı ve mobilyalarını da tasarladığı Holkham Binası (Norfolk), özellikle giriş holüyle, Kent'in en tanın*mış yapısıdır. Burlington'un Chiswick Villasina ve Tottenham Park Av Köşküne benzeyen bu büyük konut yapısının tasarımını Kent ve Burlington'un birlikte gerçekleştirdiği bilinmektedir..
Kent'i mimarlık tarihi içinde önemli kılan asıl uy*gulamaları bahçe planlamaları olmuştur..Burling*ton'un Chiswick Villasının bahçesiyle (1725-38) başladığı bu alandaki uygulamalarını, 1730 da Richmond Bahçeleri (Surrey ), 1730-40 arasında Stowe (Buckinghamshire), 1735 öncesinde Claremont (Sur*rey) ve 1738-41'de Rousham Bahçeleri'yle (Oxfords*hire) sürdürmüştür.. O yıllarda İngiliz peyzaj mi*marlığında keskin hatlı, geometrik ve formel Fransız bahçe anlayışı (Le Nôtre'un temsil ettiği stil )geçerliyken; Kent, İtalya'da gördüğü Rönesans ve Barok bahçelerinin yumuşak çizgilerinden etkilenerek geometrik olmayan doğal düzenlemere yönelmiştir..Bahçe duvarını ortadan kaldırıp alçak çitler kullanarak bahçeyi çevresiyle bütünleştirdiği gibi, yapının bahçe içindeki egemenliğine de son vermiş, onu bütünün bir parçası olarak değerlendirerek bahçeyle birlikte ele almıştır..
Dolambaçlı yollar, küçük ağaçlıklar, açıklıklar, dereler, kaskadlar, doğalmışcasına düzenlenmiş bitki örtüsü, heykeller ve küçük klâsik tapınaklar Kent'in bahçe tasarımına getirdiği yeni öğelerdir..Serbest İngiliz Bahçesi bir süre sonra Fransa da dahil Avrupa ülkelerinde benimsenmiş, Kent'in bahçeyi bir doğa parçası gibi düzenleme ilkesi çağdaş peyzaj mimarlığının temelini oluşturmuştur..
>> 1733’ te İngiliz William Kent, ilk bebek arabasını üretti. W. Kent adlı mimar, Devonshire’ in III. Dükü’ nün çocukları için tarihin ilk bebek arabasını sipariş üzerine yapmak zorunda kalmıştır. Bugün geliştirilmiş benzer tasarımlar parklarda, bahçelerde karşımıza çıkabilmektedir.
Uygulamalarıyla İngiltere'de Palladio Üslûbu'nun önemli mimarları arasında yer alan Kent, bahçe tasarımına getirdiği yeniliklerle de çağdaş Peyzaj Mimarlığı' nın öncüsü olmuştur..
Araba süsleme işiyle uğraşırken bazı sanatsever soylular tarafından 1709'da resim eğitimi Roma'ya gönderilmiş; 10 yıl boyunca resim çalışmalarını sürdürdüğü bu kentte Antik Çağ yapılarını incelemiştir..Bu yıllarda, İtalyan mimar Palladio'ya hayran Burlington 3. Kontu'yla tanışması ölene dek sürecek bir birlikteliğin başlangıcı olmuştur..
Kent, 1719'da Burlington'la Londra'ya dönmüş ve kontun Piccadilly'deki evinin dekorasyonuna başlamıştır..Burlington, koruması altına aldığı Kent'in mimar olarak yetişmesine her açıdan destek olmuştur..Birlikte derleyip 1727 de yayımladıkları "Designs of lnigo joııes, With Some Additipnal Designs" (Inigo Jones' un Tasarımları, Bazı Ek Tasa*rımlarla ) adlı yapıt Kent'in, Jones'un ürünlerin*den etkilenerek iç mekân tasarımlarındaki üslubunun biçimlenmesine yol aç*mıştır..
1730 öncesi ilk işleri "Houghton Binası" (Nor*folk) ve "Kensington Sarayı" gibi birkaç yapının tavan resimlerini yapmakla sınırlı olan Kent giderek, Burlington'un da desteğiyle, yapı iç mekânlarının tasa*rımında aranan bir mimar durumuna gelmiştir..
1730 sonrasının yapıları arasında, Londra'daki "Sa*ray Ahırları" (1731-33, Charing Cross; 1830'da yık. ), "Hazine Binaları" (1733-37, Whitehall ) ve ölümün*den sonra tamamlanan "Atlı Muhafız Birliği Bina*sı", Kent'in Palladio'ya dayalı üslubunu yansıtan önemli uygulamalarıdır..
Yapımına 1734'te başladı*ğı ve mobilyalarını da tasarladığı Holkham Binası (Norfolk), özellikle giriş holüyle, Kent'in en tanın*mış yapısıdır. Burlington'un Chiswick Villasina ve Tottenham Park Av Köşküne benzeyen bu büyük konut yapısının tasarımını Kent ve Burlington'un birlikte gerçekleştirdiği bilinmektedir..
Kent'i mimarlık tarihi içinde önemli kılan asıl uy*gulamaları bahçe planlamaları olmuştur..Burling*ton'un Chiswick Villasının bahçesiyle (1725-38) başladığı bu alandaki uygulamalarını, 1730 da Richmond Bahçeleri (Surrey ), 1730-40 arasında Stowe (Buckinghamshire), 1735 öncesinde Claremont (Sur*rey) ve 1738-41'de Rousham Bahçeleri'yle (Oxfords*hire) sürdürmüştür.. O yıllarda İngiliz peyzaj mi*marlığında keskin hatlı, geometrik ve formel Fransız bahçe anlayışı (Le Nôtre'un temsil ettiği stil )geçerliyken; Kent, İtalya'da gördüğü Rönesans ve Barok bahçelerinin yumuşak çizgilerinden etkilenerek geometrik olmayan doğal düzenlemere yönelmiştir..Bahçe duvarını ortadan kaldırıp alçak çitler kullanarak bahçeyi çevresiyle bütünleştirdiği gibi, yapının bahçe içindeki egemenliğine de son vermiş, onu bütünün bir parçası olarak değerlendirerek bahçeyle birlikte ele almıştır..
Dolambaçlı yollar, küçük ağaçlıklar, açıklıklar, dereler, kaskadlar, doğalmışcasına düzenlenmiş bitki örtüsü, heykeller ve küçük klâsik tapınaklar Kent'in bahçe tasarımına getirdiği yeni öğelerdir..Serbest İngiliz Bahçesi bir süre sonra Fransa da dahil Avrupa ülkelerinde benimsenmiş, Kent'in bahçeyi bir doğa parçası gibi düzenleme ilkesi çağdaş peyzaj mimarlığının temelini oluşturmuştur..
>> 1733’ te İngiliz William Kent, ilk bebek arabasını üretti. W. Kent adlı mimar, Devonshire’ in III. Dükü’ nün çocukları için tarihin ilk bebek arabasını sipariş üzerine yapmak zorunda kalmıştır. Bugün geliştirilmiş benzer tasarımlar parklarda, bahçelerde karşımıza çıkabilmektedir.